Monday, February 7, 2011

banjir teruk~

baru-baru ni, banjir teruk sgt, rse cam xleh nk wat ape2..





pagi, petang, berlanjutan smpai ke malam..hujan renyai2 x berhenti selama 3 hari berturut-turut.

yang peliknya, ade 1 hari tu, pagi cuaca elok, tapi tak lama pastu tiba2 hujan. pastu elok balik, pastu hujan


semula                  http://www.emocutez.com

Hmm..jenuh jemur kain byk2 pastu kena angkat balik sebab hujan tibe2.

syukurlah, kaw umah x banjir sbb kaw bukit...tp paling kesian dengan mama, sbb byk kali berulang angkat 

jemuran. Dah la dari awal2 pagi masak, kemas uma tak benti2...time kasih mama,..maafla tak dpt 

tolong byk..

sbb bz preparation exam, (yek2 je) hu3..

hmm..atuk kate negeri ni dpt bencana sebab menganiaya seorang yang ulama yang datang ke 

L####

adeke orang nak tumpang solat, tapi tak diizinkan, masjid dikunci, air dikunci, akhirnya, orang

tue terpaksa solat di dewan Tokong cina. Ish3 memang tak patut.

last2 tengok pe jadi, betul2 Tuhan kasi air yang bergelen2 byknye berupa banjir..n atuk cite gak, 

ade sorang jenazah ni lambat diuruskan pengurusannya, semata2 sebab imam sume sibuk nak 

jemput vip yg datang,

hmm..takpelah, jadi, kita kena amek pengajaran drpd kejadian ni...

kita tak boleh menghalang orang daripada melakukan kewajipan pada Tuhan, tak kiralah orang tu 

berpihak pd ape kn..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...