Friday, February 25, 2011

antara keperluan & fitnah..

facebook...everybody knows about it. It is not as simply as we signed up or sign in the account, but yet we must care on what are our REAL purpose when using fb. Is it just for happy?enjoy? or to keep in touch with  our friends. The reason why I'm creating a fb acc just for 2 reasons.
1. for da'wah.

2. to keep in touch with my old friends.



But then, it is not as simply as I thought, when this contact 'medium' do always annoying, making my mind blunted. It happen when people are simply EXPRESS their anger, sad, happy on their walls. All of these stupid stuff just make me horrible. The expression of feelings are the priority instead of dakwah...

so, make yr BEST decision an how to grab this opportunity for any goodness..:)

Thursday, February 17, 2011

REAL liFe~



alhamd...exam hemato td bleh la dikategorikan sbg senang..
cam jwb exam connas je..
thenks pn raf...hu3
hmm...juz hope the best

dr semalam jmpe blog Najwa Latif..
seorang guitarist n singer yg sgt berbakat
cedap vocal dy..
like it!!!
bleh digilap lgi bakat nye..
bleh gak disalurkan unt tujuan kebaikan..:)






Monday, February 14, 2011

pagi maulidur rasul~

hmm..
lme da x update...hari ni..
pagi2 lgi abg shah dah tnye..
alhamd..time kasih abg shah sudi ajar hemato pgi2 lagi..
moga dipermudahkan urusan..
hu3...diorang sume kua..
g sungai kancing,..tinggal ler sowang2 kt blik nie..
hmm nsib baik gak k.anum dtg td,
xla rse bosan sgt...
anyway...salam maulidur Rasul kpd semua umat islam..
antara perkara yg boleh dibuat tanda cinta kepada nabi Muhammad

 1.  banyakkan berselawat keatasnya



2. mengamalkan sunnahNya
video kat bawah ni menggambarkan sifat2 nabi..


3. amar ma'ruf dan nahi munkar


4. mengamalkan ajaran Al Quran 


Saturday, February 12, 2011

EDIT PHOTO CONTEST BY HAJAR

bagi sesiapa yang berminat,
boleh la join contest ni ye...
by Hajar...
info lanjut 

boleh kli SINI ye...

ni gmbr sy..pic 1


pic 2


dengan ini sy nak tag 


Pencarian 10 Blog Tercantik Pilihan Blogger 2011

tengah on9, jumpa plk web nie...
attention to all bloggers...
jom join ramai2 contest nie..
ni gambarnya..
contest
senang je nak join..
tak susah pun..
spe yg berminat
boleh klik kat sini ye...
nak tag kawan-kawan join...

Friday, February 11, 2011

petua Imam As syafi'e



Empat perkara menguatkan badan
1. makan daging
2. memakai haruman
3. kerap mandi
4. berpakaian dari kapas

Empat perkara melemahkan badan
1. banyak berkelamin (bersetubuh)
2. selalu cemas
3. banyak minum air ketika makan
4. banyak makan bahan yang masam

Empat perkara menajamkan mata
1. duduk mengadap kiblat
2. bercelak sebelum tidur
3. memandang yang hijau
4. berpakaian bersih

Empat perkara merosakkan mata
1. memandang najis
2. melihat orang dibunuh
3. melihat kemaluan
4. membelakangi kiblat

Empat perkara menajamkan fikiran
1. tidak banyak berbual kosong
2. rajin bersugi (gosok gigi)
3. bercakap dengan orang soleh
4. bergaul dengan para ulama

4 CARA TIDUR
1. TIDUR PARA NABITidur terlentang sambil berfikir tentang kejadian langit danbumi.

2. TIDUR PARA ULAMA' & AHLI IBADAHMiring ke sebelah kanan untuk memudahkan terjaga untuk solatmalam.

3. TIDUR PARA RAJA YANG HALOBAMiring ke sebelah kiri untuk mencernakan makanan yang banyakdimakan.

4. TIDUR SYAITANMenelungkup/tiarap seperti tidurnya ahli neraka.


* Kalau ada kesudian .. Tolong sebarkan maklumat ini kepada saudara Muslim - Muslimat yang lain agar menjadi amalan kepada kita semua. Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orang yangmengajarnya meskipun dia sudah mati

Monday, February 7, 2011

banjir teruk~

baru-baru ni, banjir teruk sgt, rse cam xleh nk wat ape2..





pagi, petang, berlanjutan smpai ke malam..hujan renyai2 x berhenti selama 3 hari berturut-turut.

yang peliknya, ade 1 hari tu, pagi cuaca elok, tapi tak lama pastu tiba2 hujan. pastu elok balik, pastu hujan


semula                  http://www.emocutez.com

Hmm..jenuh jemur kain byk2 pastu kena angkat balik sebab hujan tibe2.

syukurlah, kaw umah x banjir sbb kaw bukit...tp paling kesian dengan mama, sbb byk kali berulang angkat 

jemuran. Dah la dari awal2 pagi masak, kemas uma tak benti2...time kasih mama,..maafla tak dpt 

tolong byk..

sbb bz preparation exam, (yek2 je) hu3..

hmm..atuk kate negeri ni dpt bencana sebab menganiaya seorang yang ulama yang datang ke 

L####

adeke orang nak tumpang solat, tapi tak diizinkan, masjid dikunci, air dikunci, akhirnya, orang

tue terpaksa solat di dewan Tokong cina. Ish3 memang tak patut.

last2 tengok pe jadi, betul2 Tuhan kasi air yang bergelen2 byknye berupa banjir..n atuk cite gak, 

ade sorang jenazah ni lambat diuruskan pengurusannya, semata2 sebab imam sume sibuk nak 

jemput vip yg datang,

hmm..takpelah, jadi, kita kena amek pengajaran drpd kejadian ni...

kita tak boleh menghalang orang daripada melakukan kewajipan pada Tuhan, tak kiralah orang tu 

berpihak pd ape kn..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...