Wednesday, January 26, 2011

PicS~

what eva will happen...
I felt so sorrow...
hmm..just hope for a better future..=')
do no what to do..just attaching pics of dinner..
these pic are taken during our dinner mlt 2010 at bluewave hotel, in ShahAlam.






                                                              my batch..


                                                                Rezky n faiz..


                                                   our senior..Aiz,Wan,thirah, Syira,Sara..


                                                  beloved friends..( strongly like this pic!!!) :)




nice theme rite?the elegant black and alluring red...:)



ish3...:'(

anak-anak yatim kena pakse berniaga?..
tanpa sebarang upah pulak tu...ish3...
pe nl jadi...perkara ni boleh mencemarkan nama baik sekolah2 tahfiz...


Paksa anak yatim cari dana


ANGGOTA penguat kuasa menyiasat penghuni sebuah pusat tahfiz di Port Dickson semalam manakala gambar kecil ialah anggota kerja pusat tersebut.


PORT DICKSON – Setelah sekian lama bebas mengeksploitasi kanak-kanak dan remaja miskin serta yatim piatu seramai 83 orang supaya melakukan jualan amal hingga lewat malam setiap hari, sebuah pusat tahfiz di sini diserbu pihak berkuasa kelmarin.
Serbuan ke atas pusat yang terletak di Ambang Kota, Lukut itu dibuat selepas orang ramai mengadu tidak tahan lagi melihat pelajar terbabit dipaksa menjual peralatan ibadah, buku, minyak angin dan kismis tanpa sebarang upah.
Ketika pengusaha pusat tahfiz itu lena tidur, kanak-kanak terbabit terpaksa tidur beralaskan lantai simen setelah kepenatan ‘bekerja’ atas alasan ia adalah sebahagian kurikulum keusahawanan pusat tahfiz tersebut.
Jurucakap Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) berkata, siasatan mendapati kanak-kanak tersebut dibawa dengan kenderaan ke beberapa lokasi sekitar Port Dickson, Seremban, Nilai dan lain-lain tempat untuk menjual barangan tanpa sebarang upah.

Sunday, January 23, 2011

cup cake..hmm nyum3..=P

 Sabtu:22 Jan 2011:
 pas g bengkel Motor kat Gombak, aku p lak ke UIAM Gombak, Selangor.
 naik van sekolah wane kuning..
sampai kakak aku pn x prcaye ktwg naik van tu..


pastu kakak kasik kek...hmm nyum3..cedap...^^ thnk u so much..lap u!!!http://www.emocutez.com




petangnye..kitowang jalan2 kat sekitar centre uia..




tpi..kedai byk tutup lak..hu3




dtg pn lewat..kul 6 lebih..mmg  ptt pown ttp..
last ktwg bli gule2 arab je..http://www.emocutez.com
mmg menggemokkan..
pastu..hari Ahadnye,23 hb kakak ajak g SKEMA..
(Seminar Kesejahteraan Mahasiswa) kat Main Audi, Kuliyyah of Engineering..




hmm best..pat blajar byk bende.tpi slot 1st ngantuk giler..tdo je time 2,~http://www.emocutez.com


dlm ngntuk2 pown dpt ler blajar byk bende.. http://www.emocutez.com
 these r the points:

 1. kebaikan menghadiri majlis ilmu ada 2:
    - dpt menjadi org yg dikasihi Allah
    - dpt pelihara diri dari dosa


2. 2 ciri critikal thinking:
    - smart to understand meaning
    - recheck the input


3. segala perkara yg dirasakan berat, perkara itu merupakan jihad yg besar bagi diri.(pergi program ilmu,study)


4. Antara ciri2 mukmin cemerlang:
    - org yg menjaga solat (sume yg de kat surah Al Mukminun)
    - org yg termotivasi dgn janji2 Allah
    - mukmin yg mematuhi Al Quran dan As Sunnah
    - mukmin yg menuntut ilmu
    - mukmin yg kuat (jasmani, rohani, emosi, aqal, intelek, kemahiran)


5. tarbiyah penting untuk dunia juga, bukan akhirat shj.


6. jgn sampai krn kelemahan diri, kita mmberi fitnah pada agama.


7. belajar berstrategi. (fokus, keep try hard, +ve)


8. be best student ( create, formularize, hypothesize, reflect data)


9. belajar mesti ada pembimbing (murabbi)


10. be high performance cooperative learning group.


11. aktifkan diri ( speech, drama, do not juz theory)


12. program tarbiyyah perlu teratur, plan jelas, merangkumi pelbagai aspek.
 

Wednesday, January 19, 2011

elak bukk!! jatuh...?





skunk nie bru balik dari Sg Gabai,kt Hulu Langat, Selangor..


best air dye...

http://www.emocutez.com

bgi sesiapa yg nk tenangkan minda dan fikiran,
amat2 lah disyorkan mandi kat situ...
airnye sejukk...n bersih!!!=)




kate k.ika, klo nk elak tergelincir cenang je..


mule2, pijak dulu laluan, rase licin ke x,


make sure jalan tu tak licin, then barula kita lalu...


amalkan petua nie mse berjalan kat kawasan hutan dan air terjun...=)


one thing dpt remember balik,


pe beza air yg bertakung dgn air yg mengalir??


air yg brtakung sme cm owg yg x sebarkan ilmu pd org lain,


air tu lama kelamaan boleh jadi keruh,


air yg mengalir lak, sme cm owg yg sebarkan ilmu pd org lain,


dia dpt beri manfaat pada owg lain...




so, kita kene la jadi spr air yg mengalir...





Tuesday, January 18, 2011

warkah terakhir buat seseorang..

wahai saudaraku,

terima kasih kerana muncul dalam hidup saya..

walaupun untuk seketika...


http://www.emocutez.com

terima kasih kerana menjadi saudara, sahabat, teman diri paling baik,

yang selalu menghulurkan bantuan tatkala diri kesusahan,

yang sudi bergadai nyawa beli tiket bila saya nk balik kampung..

maafkan saya kerana saya menyebabkan awak hampir kemalangan tempoh hari..

terima kasih kerana mengambil berat pasal saya dulu...

sejak sem 1 lagi..

persaudaraan tidak akan pernah dilupakan sepanjang meniti masa..insyaAllah

maafkan diri ini,

jika terkasar bahasa dan tingkah,

walau kita selalu bertengkar dan berselisih faham...

namun saya tidak pernah sekali-kali berdendam dengan awak..

http://www.emocutez.com

tapi saya redha, kerna ini adalah ujian dariNya,

untuk mengukur sejauh mana cinta saya padaNya,

untuk menilai kekuatan iman apabila didatangkan ujian...

kerna Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk hambanya..

suratan mentakdirkan sebegini...

maybe...we do not deserve each other...

moga awak bertemu dengan seseorang yang lebih baik dari saya..

yang mempu membahagiakan awak

dan sentiasa dalam Rahmat serta keredhaanNya..amien..

Wednesday, January 5, 2011

mimpi~

kosong.sunyi.sepi.


perasaan yg menghinggap diri...

namun, Allah sntiasa brsama dgn org2 yg sabar, iaitu apabila mrk ditimpa ujian, mrk mengatakan

"sesungguhnya tiap-tiap sst milik Allah dan kepadaNyalah kita dikembalikan"


............

mimpi...

mimpi yang berulang-ulang..org yg sama...walaupun sblm tdo x teringat pn org tu..

yg peliknye...kt uma lak tu

time cuti,bukannye jmpe kawan2 pn..


dlm mimpi tu,

 dia kasi 2 bekas pensil..

pastu trs trsedar..


kakak ckp mknenya kene study btui2...


erm..yke...hehehe


http://www.emocutez.com


erm...agaknye btul r kowt..


http://www.emocutez.com

hmm...hanya Engkaulah yg maha mengetahui...

jgnlh kau dtgkn dia dlm hidupku,

jika dia bukan tercipta untukku....





Jika sesuatu itu ditakdirkan untuk kita, tiada siapa 
yang dapat menghalang kehadirannya, namun jika
sesuatu itu bukan terciptanya untuk kita, pasti takkan
dapat kita memilikinya walaupun sudah dalam
           genggaman kita… Teruskanlah dlm melakukan
perkara2 yang terbaik dalam hidup kita kerana ia
           bukanlah 1 pertaruhan dunia, namun ianya hakikat

kehidupan sbg tempat persinggahan ke destinasi

 akhirat sana..~







hmm... ada 'sinar' menanti 


dihadapan, insyAllah...=)





........




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...