Powered By Blogger

Friday, June 29, 2012

new spirit from a vacation..:)

as salam and hello to all readers.
dah bersawang blog ni. bukan tak berminat nak update, tapi entahlah, kekangan masa menjadikan semuanya terhenti. Tambah2 lagi dgn ketiadaan wifi kat asrama mematikan niat untuk terus berblogging.
Diam tak diam pengajian dah sampai kepenghujungnya, dengan tamatnya final exam. Alhamdulillah, to all friends, thanks for all your support. May we succeed  in this exam and life, insya Allah. segala perit lelah selama ni, moga Allah beri keberkatan dan kejayaan yang cemerlang.

Segala permintaan, mohonlah kepada Nya dengan solat dan sabar.
Perlu diingat, memohon kepada Allah membuktikan kebergantungan hamba kepadaNya, dan semakin kita mengingatiNya, semakin tenanglah jiwa kita, insyaAllah.

Moga dijauhkan dari murkaNya jika tidak berdoa kepadaNya;

"siapa yang tidak meminta kepada Allah maka Allah akan marah kepadaNya. Oleh itu, setiap kamu hendaklah meminta kepada Tuhannya dalam semua keperluannya, bahkan hingga masa tali sandal yang putus sekalipun,"(Riwayat Tirmizi)


the beauty scene from Allah makes us feel harmony
we wait for the boat here


a team :)



crystal clear water..:)


"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu tentang Aku maka jawablah, bahawa Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu maka hendaklah mereka itu memenuhi segala perintah Ku dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku,agar mereka selalu berada dalam kebenaran'(surah al Baqarah:186)



 "dan diantara kekuasaanNya Dia memperlihatkan kepada kamu kilat untuk (menimbulkan) ketakutan dan harapan, dan menurunkan hujan dari langit, lalu menghidupkan bumi dengan air sesudah matinya. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang mempergunakan aqalnya."(Surah Ar Rum:24)
beauty fishes seen during snorkelling

its beauty amaze us..

one of the beautiful island-tioman

the amazing clear water 
the only waterfall in Mukut
Kagum dengan ciptaanNya, maha suci Allah yang menjadikan gunung ganang sebagai hamparan, dan laut yang terbentang luas yang serinya tidak pernah pudar.Banyak mehnah dapat diambil daripada penciptaan laut, kapal dan segala ciptaanNya. Terusik dengan gambaran dari Al Quran hikmah penundukkan kapal-kapal di laut agar dapat belayar dalam Surah Ibrahim ayat 32.

kalau nak information lain, boleh gak klik link ni http://www.iluvislam.com/fotografi/lensa-hati/1939-ombak-laut-dan-al-quran.html

at last,
Buat semua teman seperjuangan, addina,zura,ella,intan,aniqah,yaya,opi,aten,umie,wa,paeh,zahiddi,naim,mirul, moga hati-hati kita sentiasa bertaut di jalan Allah, bertemu berpisah kerana Allah, so happy that day,:D ishtakti alaikum until today,uhibbukum fillah, especially for 'you' which is still in my pray,..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...