Saturday, December 31, 2011

New year, New Achievement, New Spirit

Alhamdulillah, bertemu dgn tahun 2012..Tahun 2011 dah melabuhkan tirainya...moga tahun ini menjadi lebih baik dari tahun lalu,penuh dengan kebaikan..

Tegasnya, kita sama-sama perlu brdoa agar mendapat keberkatan usia, bukannya panjang usia..sebab kalau panjang usia pun, belum tentu dapat keberkatan..boleh jadi kita jadi nyanyuk kan?

Sambutan tahun baru korang camne?Kalau tengok kat Malaysia ni macam-macam sambutan tahun baru, tak salah sambut, tapi jangan sambut dengan kemaksiatan..kita sama-sama sambut dengan kesyukuran dan doa..

Baru-baru ni Ustaz Azhar Idrus & Zizan buat sambutan tahun baru kat Dataran Kemerdekaan Shah Alam..happening gak. Let's enjoy the video..



Hmm..sebenarnya, sambutan tahun baru sepatutnya hari-hari dibuat, dengan mensyukuri segala nikmat usia yang Allah bagi kat kita. Bak kata Tuan guru Nik Aziz, bila celik mata waktu pagi, kita melafaz kalimah alhamdulillah tanda kesyukuran pada Allah. Bacaan kat dalam ma'thurat pun ada. Maksudnya:

"Sesungguhnya kami terjaga (di pagi hari) dengan kesedaran bahawa Kerajaan (bumi dan segala isinya) ini seluruhnya adalah milik Allah. Dan segala puji bagi Allah, tiada sekutu baginya tiada Tuhan selainNya dan kepadaNya kami akan dibangkitkan.."


Alhamdulillah, thanks God for give me oppurtinity to life by ..:)

2 comments:

  1. best wey..tp rakaman vid dy xbrapa jelas la sore dy..hehe..:)..kwn ak cite kat aku ape isi ceramah dy..best!:D

    ReplyDelete
  2. tringin nk tengok tp xde peluang g,,,hu3..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...